cuteme1002.jpg   topnetcom.jpg

線上收聽

 

Jocelyn is talking to a travel agent, Alex, about booking the flight tickets.
Jocelyn 正與旅行社人員Alex談論預定機票的事。

Alex: Hi, I am Alex. How may I help you?
嗨,我是Alex。請問需要什麼幫忙嗎?

Jocelyn: Hi, I want to know the schedule for a flight from Taipei to Bangkok on September 11.
嗨,我想知道九月十一號從台北出發到曼谷的航班行程表。

Alex: Okay, what time would you like to depart?
好的,您預計什麼時間出發?

Jocelyn: I hope we can depart before noon.
我希望我們可以在中午以前離開。

Alex: Would you prefer Economy, business, or first class?
您想要搭乘經濟艙、商務艙或是頭等艙呢?

Jocelyn: Economy class will be fine.
經濟艙就可以了。

Alex: Then I would suggest that you take China Airline Flight 066, which departs at 08:25 a.m. and arrives at Bangkok at 01:00 p.m.
那麼我會建議您搭乘華航066班機,它會在早上八點二十五分出發,下午一點抵達曼谷。

Jocelyn: That sounds good. I will take that one.
聽起來不錯。我就搭那一班吧。

Alex: How many tickets do you need?
您需要幾張機票?

Jocelyn: I need two one-way tickets.
我需要兩張單程票。

Alex: Okay, two one-way tickets for China Airline Flight 066 from Taipei to Bangkok on September 11, is that right?
好,那就是兩張九月十一號從台北到曼谷華航066班機的單程票,是嗎?

Jocelyn: Yes. How can I pay for them?
沒錯。那我要如何付款?

Alex: You can pay either by credit card or by cash.
您可以用信用卡,也可以用現金付款。

Jocelyn: I will pay by credit card then. Thank you.
那我就用信用卡好了。謝謝。

Alex: It's my pleasure. Please remember to arrive at the airport at least one and half hours before the departure time.
能為您服務是我的榮幸。請記得要在飛機起飛前至少一個半小時抵達機場。

Jocelyn: Okay, thanks for reminding me.
好,謝謝你提醒我。

 

重要字詞講解:
1. book  (v.) 預訂

 例:Jocelyn is talking to a travel agent, Alex, about booking the flight tickets.
   (Jocelyn 正與旅行社人員 Alex 談論預定機票的事。)

 例:He has booked a hotel room for the vacation.
   (他已經為這個假期訂了一間旅館。)

※ 小叮嚀:
book 當動詞是「預訂」的意思,受詞可以是機票或房間。

2. schedule (n.) 課程表;時刻表

 例:I want to know the schedule for a flight from Taipei to Bangkok on September 11.
   (我想知道九月十一號從台北出發到曼谷的航班行程表。)

 例:Please show me the schedule of classes.
   (請讓我看看課程表。)

3. depart (v.) 出發

 例:What time would you like to depart
   (您預計什麼時間出發?)

 例:He departed from Chicago this morning.
   (他今天早上從芝加哥出發。)

※ 小叮嚀:
depart 是比較規矩、書面的用法,口語可用 "take off"。

4. one-way (adj.) 單程的;單向的

 例:I need two one-way tickets.
   (我需要兩張單程票。)

 例:Don't turn right! That's a one-way street.
   (不要右轉!那是個單行道。)

※ 小叮嚀:
反義字是 round-trip(來回的;雙程的)。
5. remind  (v.) 提醒

 例:Okay, thanks for reminding me.
   (好,謝謝你提醒我。)

 例:That little toy reminds me of my nephew.
   (那個小玩具讓我想起我姪子。)

※ 小叮嚀:
「讓某人想起某事物」的句型可用「remind + 人 + of + 事物」。

 

相關實用句型解析

 1. 比較想要 / 比較喜歡 …

  sb. prefer + N / to + 原形 V / V-ing …

 例:Would you prefer Economy, business, or first class?
  (您想要搭乘經濟艙、商務艙或是頭等艙呢?)

 例:I prefer eating spaghetti rather than hamburgers.
  (我比較喜歡吃義大利麵更勝於漢堡。)

※ 小叮嚀:
prefer 常與 "rather than" 一起表達「比較喜歡 … 勝於 …」的意思,而且 prefer 除了接名詞之外,也可以接不定詞或動名詞。如例句中的動名詞就可以改為 "I prefer to eat spaghetti rather than hamburgers."。

 2. … 或是 … / 不是 … 就是 …

  either … or …

 例:You can pay either by credit card or by cash.
  (您可以用信用卡,也可以用現金付款。)

 例:Either you or she was speaking on the phone.
  (不是你,就是她在講電話。)

※ 小叮嚀:
"either … or …" 連接兩個主詞時,記得動詞要和最靠近的主詞時態一致。


-----------------------------------------------------------

每天看美女或者是帥哥圖 有益身心健康!

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    kylesue 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()