close
     

Dialogue A

Mark and Janice are at a clothing store.

Mark: I really like this green T-shirt.
Janice: It fits like a glove and looks great on you. But I doubt if it is preshrunk1.
Mark: That's what it's labeled.
Janice: Good. I know you always toss everything in the dryer2. If the shirt shrinks, it won't fit you that well.
Mark: You're right, but I think I'm still going to buy it.
Janice: OK. Do that and let's go get some lunch.

馬克和珍妮絲在服飾店裡。

馬 克:我好喜歡這件綠色的運動衫。
珍妮絲:它很合身,而且你穿起來又蠻好看的。但我懷疑它是不是有先經過預縮處理。
馬 克:它是這麼標示的。
珍妮絲:很好。我知道你一向都把所有東西往烘衣機裡丟。這件上衣如果縮水,就不那麼合身了。
馬 克:妳說的對,但我想我還是會把它買下來。
珍妮絲:好啊。那就把它買下來,然後我們去吃午餐。



Dialogue B

One week later…

Mark: Look at this shirt! Can you believe it is the same one I bought last week?
Janice: No way! It looks like it would fit your little brother.
Mark: I only washed it once.
Janice: Wasn't it supposed to be preshrunk?
Mark: I thought so, too.
Janice: Well, the shirt is obviously defective3.
Mark: I'm going to call the store and file a complaint.
Janice: Good idea. You should try and see if they'll give you your money back.

一個星期後……

馬 克:看看這件上衣!妳相信它跟我上星期買的是同一件嗎?
珍妮絲:不會吧!看起來好像是你小弟才穿的下。
馬 克:我只洗了一次而已。
珍妮絲:它不是應該先做好預縮處理了嗎?
馬 克:我也是這麼想。
珍妮絲:嗯,這件衣服顯然是瑕疵品。
馬 克:我要打電話到這家店申訴。
珍妮絲:好主意。你該試看看他們會不會退錢給你。

《Building Your Vocabulary》


1. label標示著 & n. 標籤
The box is labeled "glass inside."
箱子上標示著『內有玻璃』。

2. toss投;扔
Can you toss me the keys?
你可以把鑰匙丟給我嗎?

3. shrink縮小(三態為:shrink, shrank, shrunk。)
This material won't shrink in the wash.
這種衣料洗了不會縮水。

4.obviously明顯地,顯然地
Obviously, Kate is falling in love.
顯然凱特戀愛了。


Phrases for Learning
 adv.
 vi.
 vt.
 vt.


1. fit like a glove非常合身
This new pair of shoes fits like a glove.
這雙新鞋十分合腳。

2. file a complaint提出申訴
I have every reason to file a complaint against you for being so rude.
你這麼沒禮貌,我絕對有理由對你提出申訴。


《參考字詞》
    


1. preshrunk(衣服在出售前)已預縮的

2. dryer烘衣機

3. defective有瑕疵的


TIPS IN USE》
 a.
 n.
 a.


But I doubt if it is preshrunk.
(但我懷疑它是不是有先經過預縮處理。)
  每個人在買東西時,一定常看到標籤上一些關於物品的特色或注意事項。以下為大家列出幾個常見的英文標示,下次買東西時才不會有看沒有懂。

衣服類:
iron 可熨燙的
100 percent cotton 百分之百純棉
machine-washable 可用機器洗滌的
hand-made/hand-dyed     手工製的/手染的
dry-cleaned/hand-washed     需乾洗的/手洗的

皮件類:
genuine leather     真皮製的

電器用品類:
water-proof 防水的
high-tech 高科技的

-----------------------------------------------------------------------------

每天看美女或者是帥哥圖 有益身心健康!

arrow
arrow
    全站熱搜

    kylesue 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()