close

uB~7      x5EDF1FF7523730372B0EE124CFD74379.jpg.pagespeed.ic.9W0ieonfD2  

 

Dating At Work-4 愛要大聲說

(The next day, Billy comes home from work.)

Billy: Jen. I think I know what`s going on with Linda.
Jennifer: So who`s the lucky one, me or you?
Billy: She`s definitely interested in me. And I hope not you also.
Jennifer: How do you know?
Billy: Check these out. [opens a bag and shows Jen a pair of silky 1)boxers]
Jennifer: My goodness! That`s pretty forward--silky heart underwear. And it`s not even Valentine`s Day yet.
Billy: Yeah, well, I think it`s a little too 2)aggressive for a work relationship if you ask me! If I did that, I`d get 3)sued!
Jennifer: Yep, for 4)sexual 5)harassment at the workplace.

 

(隔天,比利下班回家。)

比利:阿珍,我想我知道琳達是怎麼回事了。
珍妮花:所以幸運的人是我還是你呢?
比利:她顯然是對我感興趣。但願她不會也喜歡妳。
珍妮花:你怎麼知道?
比利:妳看這個。(打開一個盒子,給珍看一件絲質男用平口褲)
珍妮花:我的天啊!還真是大膽──絲質貼身衣物。而且情人節還沒到吧。
比利:是啊,如果妳問我的話,我會覺得這有點逾越了同事關係的分寸。如果送禮的人是我,我會被告的!
珍妮花:是啊,被告職場性騷擾。

I think it`s… if you ask me! 我覺得……如果你問我的話!

雖然別人沒有問你的意見,不過放在心中實在是不吐不快,你就可以在抒發己見後加上一句if you ask me,說明自己不問自答的立場。

A: Check out my new shoes.
瞧瞧我的新鞋。

B: Wow! I think they`re a little too flashy if you ask me.
哇!如果你要我的意見的話,我覺得它們太亮眼了。

 

-------------------------------------

每天看美女或者是帥哥圖 有益身心健康!

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    kylesue 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()