31607328976952106322810.jpg   evQR3.jpg  

線上收聽

Last Sunday, I went fishing with my father. Once we got to the dock, we started preparing everything we needed. However, putting worms on the fish hooks was the last thing that I wanted to do. I thought worms were disgusting so I asked my father to do me a favor and put one on for me.

Later on, we walked over to the lake and started fishing. I waited and waited but my fishing rod
stood still. Soon, I felt so bored that I actually fell asleep. My father woke me up and told me to be patient.

Suddenly, something
tugged hard at my fishing rod and it almost slipped out of my hands. I finally got control of the rod and was surprised. What I caught was a toilet seat instead of a fish. At that moment, I realized how seriously the water had been polluted.


上週日,我和爸爸去釣魚。我們一到碼頭就開始準備所需的一切用具。但是,把蟲勾到魚鉤上是我最不想做的事。我覺得蟲很噁心,所以我請爸爸幫我勾。

稍後,我們走到湖邊開始釣魚。我等了又等,但是我的釣竿依然沒有動靜。我很快就無聊到睡著了。爸爸把我叫醒,並告訴我要有耐心。

突然間,有東西猛力拉扯我的釣竿,釣竿幾乎要從我的手中滑掉了。我最後總算控制住釣竿,卻也嚇了一跳。我釣到的是一個馬桶座,而不是魚。那時,我才了解到湖水污染有多嚴重了。

 

Vocabulary  

1.disgusting a. 令人噁心的;令人厭惡的
The roaches in the kitchen are disgusting.
廚房裡的蟑螂好噁心。

2.tug vi. 拉,扯
Why is the little girl tugging at my sleeve?
小女孩為何在拉我的衣袖?

3.slip vi. 滑掉,滑落
The knife slipped and cut my hand.
刀子一滑,把我的手割傷了。

4.pollute vt. 污染
This river has been polluted by the factory.
這條河流被工廠污染了。

 

Phrases

1.do + 人 + a favor 幫某人的忙
Can you do me a favor and open the door?
你能幫我開個門嗎?

2.stand still 靜止不動
The two soldiers stood still all night long.
這兩名士兵一整夜動也不動地站著。

 

1.dock n. 碼頭
2.fish hook n. 魚鉤
3.fishing rod n. 釣竿

 

...putting worms on the fish hooks was the last thing that I wanted to do.
(……把蟲勾到魚鉤上是我最不想做的事。)
the last + 名詞 + to + 原形動詞∕that 子句  
最不……的

last為形容詞,原本表『最後的』之意,在此句中引申為『最不想的』,也就是『最後才輪到的』之意。
Michelle is the last person that I would have expected to be my best friend.
(蜜雪兒是我最沒料到會成為我摯友的人。)

-------------------------------------

每天看美女或者是帥哥圖 有益身心健康!

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    kylesue 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()