qT4LSjr       528519_482792795113006_1903485278_n  

In Hot Water 水深火熱

線上收聽

Dialogue A
Laura: How was work today?
Ben: It was awful. I was very stressed.
Laura: Why? What happened?
Ben: My boss was a bit hot under the collar.
Laura: Why?
Ben: He doesn't think the new product I designed will sell like hot cakes.
Laura: You're in hot water now.
Ben: I know. He wants me to come up with a new design as soon as possible.
Laura: Well, there goes our vacation plans.

 

Dialogue B
Ben: My boss really put me in the hot seat. I'm at a loss for ideas.
Laura: When does he want to see the new design?
Ben: Within the next couple of days.
Laura: Is that enough time?
Ben: No, probably not. I guess I will have to work all weekend.
Laura: What if you can't finish it?
Ben: Let's hope that won't happen. My boss is such a hot-tempered man.
Laura: You'd better get busy.

蘿 拉:今天工作如何啊?
阿 班:很慘。我壓力超大的。
蘿 拉:怎麼了?發生了什麼事?
阿 班:我老闆有點不爽。
蘿 拉:為什麼?
阿 班:他認為我設計的新產品不會大賣。
蘿 拉:你現在麻煩大了。
阿 班:我知道。他要我盡快想出一個新的設計。
蘿 拉:唉,我們的度假計劃泡湯了。

 

阿 班:我老闆真是丟了個燙手山芋給我。我一點靈感都沒有。
蘿 拉:他什麼時候要看到新的設計?
阿 班:這幾天之內吧。
蘿 拉:時間夠嗎?
阿 班:大概不夠吧。我猜我整個週末都得工作。
蘿 拉:如果你做不完會怎樣?
阿 班:希望這樣的狀況不會發生。我老闆的脾氣可是火爆的很。
蘿 拉:你最好趕快動工。

 

hot-tempered a. 脾氣暴躁的
You'll often offend people by being hot-tempered.
你火爆的脾氣會常常冒犯到別人。

 

1.be hot under the collar  惱怒的,氣沖沖的
Charlie was rather hot under the collar when he found out that his car was towed.
查理發現他的車被拖吊時,簡直火冒三丈。

2.sell like hot cakes  非常暢銷,非常搶手
Our new books are selling like hot cakes.
我們的新書正在熱賣中。

3.be in hot water  (因做錯事而)陷入麻煩
Jason was in hot water because he got caught stealing from his mother.
傑森偷媽媽的錢被逮到,因此麻煩可大了。

4.in the hot seat  處於需要解決棘手問題的位置上
Martha was in the hot seat because she had to lay off half of her employees.
瑪莎的處境尷尬,因為她必須解僱半數的員工。

5.be at a loss for ideas/words  想不出點子∕不知該說什麼才好
I was at a loss for words when I heard the news.
我聽到這則消息時,不知道該說些什麼好。

 

 

Well, there goes our vacation plans.
(唉,我們的度假計劃泡湯了。)

本句中的 go 跟『走』或『去』沒有什麼太大的關係。"there goes..."為一固定用法,表示『……沒指望了』。當一個人無法做到自己想做的事情而感到失望時,便可用此句來表達。

A:The forecast says that it's going to rain tomorrow.
B:There goes that picnic I've been looking forward to all week.
(甲:天氣預報說明天會下雨。)
(乙:我期待了整個星期的野餐行沒望啦。)

 

-------------------------------------

每天看美女或者是帥哥圖 有益身心健康!

arrow
arrow
    全站熱搜

    kylesue 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()