close

bab07604f54cb399a57e6236662e5f0a.jpg  n9Ci@.jpg 


英文面試時,如何說明職務內容

職務內容分為三種:一是說明目前的職務,描述工作性質和日常(usually)職責。二是說明目前工作上正在進行(at the moment)的業務,例如此時此刻正在執行的案子。這時要稍微謹慎一些,避免說出太多目前任職公司正在進行的業務,不過描述自己帶領團隊的方式是可以的,或者強調自己在目前的案子中如何運用才幹也可以。三則是談論過去(in the past)工作上的職責。

現在我們就來看看職場新手Kevin和職場老手Daisy如何說明職務內容吧。

Interviewer:Do you work well under pressure?
面試官:你抗壓性強嗎?

Kevin:Sorry, I don't follow you.
凱 文:抱歉,我沒聽懂你的問題。

Interviewer:Can you cope with stress and pressure if things get extremely busy?
面試官:在極度忙碌的情況之下,你能不能應付壓力?



Kevin:Well, I think I can manage pressure. For example, I started working for Campho before the end of the semester, so I was still studying for my final exams. I managed to get good grades on my exams and learned all about the new job, the products, the customers, and so on. I also had to handle a big order right from the beginning. So, yes, I think I'm used to pressure.
凱 文:嗯,我覺得我可以應付壓力。舉例來說,我是在學期末開始在 Campho上班,所以當時還在準備期末考。我考試還是取得了好成績,同時也全面了解了新工作、產品、客戶等。我從一開始就必須處理大宗訂單。所以我覺得我很適應壓力。

Interviewer:Do you consider yourself successful?
面試官:你覺得自己成功嗎?

Daisy:Well it depends what you mean by successful, doesn't it? I'm good at my job and I think I'm an asset to anyone that hires me. For instance, in my current job, I'm looking after three major clients. I'm leading a team of eight people, and I've been assigned to train the new intake on client management. So I think I'm good at what I do. And I enjoy it. I think that probably makes me successful, right?
黛 西:這得看你對成功的定義是什麼而定,不是嗎?我對自己的工作很在行,也覺得自己對任何雇主來說都是一項資產。舉例而言,在現在的工作中我管理三個重要客戶,而且既是一個八人小組的組長,也被指派負責訓練新人客戶管理。所以我覺得對自己的工作很在行,而且樂在其中,我覺得這大概就算是成功的,是嗎?

 

-------------------------------------

每天看美女或者是帥哥圖 有益身心健康!


arrow
arrow
    全站熱搜

    kylesue 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()