5BO3@  562885_281438005268628_100002072918599_608728_483715114_n 

英文面試時,如何談論未來的生涯規畫

談到未來的生涯規畫時最好不要講得太明白。舉例來說,若面試官問你對未來有什麼樣的生涯規畫,你卻回答你計畫三年後暫時放下工作去攻讀碩士學位或者生小孩,對方可能覺得你在公司只會待三年,便決定不僱用你了。所以,談到未來生涯的時候只要講基本的願望和大概的期望即可,不需要講得過於具體。

現在我們就來看看職場新手Kevin和職場老手Daisy如何談論未來的生涯規畫吧。

Interviewer:What are your career aims?
面試官:你的事業目標為何?

Kevin:Well, first I'd like to get some experience from the real work world. Let's put it this way: I know that my experience is only limited to vacation jobs, and although I've done quite well so far, I want the chance to develop something a bit more permanent and long-term. I mean, what I'd like to do is get to a mid-level management position as soon as possible.
凱 文:嗯,我希望先得到職場上真實世界的一些經驗。這麼說吧,我知道我的經驗只限於放假打工,雖然目前為止我做的還不錯,我希望有機會建立更永久和長期的工作經驗。我的意思是說,我是想盡快做到中級主管的職位。

Interviewer:What are you looking for in a new job?
面試官:你對新工作有什麼期望?

Daisy:Yes, good question. Umm, well, I'm looking for a new challenge. I've had quite a good career so far, things have worked out well, and I've learned a lot. However, I still want to learn more. Let me rephrase what I just said. I'm hoping to fill the gaps in my experience. For example, I'm hoping to get a position with more strategic responsibility.
黛 西:是的,好問題。呃,我希望有新的挑戰。目前為止我已經擁有不錯的事業,一切都滿順利的,也學到了很多,但是我還是想再多學一點。我換個方式說吧。我希望填補空白的經驗。例如,我想負責策略性比較高的職位。

 

-------------------------------------

每天看美女或者是帥哥圖 有益身心健康!

arrow
arrow
    全站熱搜

    kylesue 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()